.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
عیب‌جویی محصولی و پاسخی ازنوع جمهوری اسلامی

چند روز پس از آن که صادق محصولی وزیر جدید کشور در اظهاراتی بی‌سابقه، برخی مبانی برنامه چهارم توسعه را «بسیار منفعلانه» و «شرم آور» خواند و اهدای «سکه» به مدیران سازمان مدیریت را دلیل انحلال ناگهانی این سازمان معرفی کرد؛ روزنامه اصولگرای جمهوری اسلامی در سرمقاله‌ای صریح به این اظهارات واکنش نشان داد.

به گزارش شمال نیوز به نقل ازشهاب‌نیوز؛ حجت‌الاسلام و المسلمین مسیح مهاجری مدیر مسئول روزنامه اصولگرای جمهوری اسلامی با انتشار سرمقاله‌ای در شماره امروز سه‌شنبه این روزنامه نوشت:


مدتی است كه بعضی مسئولان اجرائی كشور با اظهارات شعارگونه و غیركارشناسانه خود سئوال‌های زیادی را در اذهان مردم انباشته اند. مردم از این نظر كه این اظهارات هیچ تاثیری در زندگی روزمره آنها ندارد بیشتر در پیچ و خم سئوالهای بی جواب گرفتار می‌‌شوند و راهی برای خلاصی از آن نمی یابند. این وضعیت نباید ادامه یابد و مسئولان حتی اگر برای باقی ماندن خود بر مسند قدرت باشد نیز باید در جستجوی راهی باشند كه مردم را به پاسخ‌های قانع كننده برساند.

حساس ترین بخش این اظهارات به مسائل اقتصادی و مدیریتی مربوط می‌‌شود. به این چند نمونه از اظهارات بعضی مقامات بلندپایه اجرائی توجه نمائید.
یكی از این مقامات گفته است: نیازمند نظام اقتصادی مستقل برپایه عدالت هستیم. همین مقام بلندپایه در همان اظهارات ادامه داده است: تحولات اقتصادی اخیر دنیا فرصت بی نظیری در اختیار ملت ایران قرار داده است.

مقام بلندپایه اجرائی دیگری گفته است: برنامه چهارم توسعه دارای مبانی بسیار منفعلانه است و سازمان مدیریت و برنامه ریزی به دلیل اینكه مسئولانش برای دادن بودجه به وزارتخانه‌ها از آنها سكه می‌‌گرفتند شایستگی ماندن نداشت و به همین دلیل آنرا منحل كردیم.

قبل از این اظهارات یك مقام بلندپایه دیگر اجرائی نیز برنامه چهارم را به شكل بدتری زیر سئوال برده و آنرا مبتنی بر افكار سكولاریستی دانسته بود!

اینها فقط بخشی از اظهارات بلندپایه ترین مقامات اجرائی كشورمان در مورد مسائل اقتصادی و مدیریتی است مطالبی كه ابراز آنها نمایشگر فرهنگ عیب‌جوئی و درعین حال باقی ماندن در وادی شعار است.

متاسفانه جامعه ما از دوران حاكمیت كسانی كه خود را اصلاح طلب می‌نامیدند گرفتار فرهنگ تخریب و عیب‌جوئی و در جا زدن در شعارهای زیبا شد و این سیره ناپسند و زیانبار از آن جماعت به اخلاف آنها به ارث رسیده و فربه‌تر نیز شده است. اینكه چنین فرهنگ غلطی در بدنه جامعه جا خوش كند خطرناك است ولی خطرناك تر اینست كه این روش غیراخلاقی دستمایه مقامات مسئول شود كسانی كه مبارزه با فرهنگ تخریب و عیب‌جوئی از وظایف ذاتی آنهاست.

برای مقامات بلندپایه اجرائی دولت جمهوری اسلامی به هیچ وجه زیبنده نیست كه بعد از گذشت 30 سال از عمر این نظام در جستجوی نظام اقتصادی مستقل باشند و چنین القا كنند كه تاكنون چنین نظام مستقلی مطرح نشده و متصدیان حاكمیت اسلامی در این كشور هنوز تعریف روشنی از عدالت ارائه نداده‌اند! اظهارنظر ناشیانه‌ای كه می‌‌گوید تحولات اقتصادی اخیر دنیا فرصت بی نظیری در اختیار ملت ایران قرار داده است نشان می‌‌دهد كسی كه این سخن را بر زبان میراند یا از كاهش شوك آفرین قیمت نفت ـ كه پایه اصلی درآمدهای كشور ما را تشكیل می‌‌دهد ـ بی خبر است یا نمیخواهد با واقعیت‌ها مواجه شود و یا شعور مردم را نادیده گرفته است.

انتقاد از برنامه‌های تدوین شده اعم از چشم انداز 20 ساله و برنامه‌های توسعه حق همه است لكن متهم ساختن آنها به بسیار منفعلانه بودن و مبتنی بر مبانی سكولاریستی بودن انتقاد نیست بلكه انكار درك اسلامی بزرگان نظام و شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی است. همان افرادی كه برای برپائی نظام اسلامی مبارزه كردند و زندان رفتند و شكنجه و تبعید شدند و در مسائل اسلامی كارشناس هستند این برنامه‌ها را زیر نظر داشتند و تایید كرده‌اند. حال چگونه است كه افراد بی اطلاع از مبانی اسلامی و فاقد سابقه مبارزاتی كه یكباره از گرد راه رسیده‌اند این برنامه‌ها را سكولاریستی می‌‌دانند و منفعلانه می‌‌پندارند؟

انحلال سازمان مدیریت و برنامه ریزی و شوراها نیز به معنای اداره امور كشور با نظر فردی است. آیا بهتر نیست همین واقعیت را به مردم بگوئید و پشت بهانه تراشی‌هائی از قبیل مطالبه سكه پنهان نشوید؟ آن وزیری كه برای گرفتن بودجه قانونی خود تن به سكه دادن می‌‌دهد او خود زیر سئوال است و باید به دلیل ضعف بركنار شود و اگر كسی در یك سازمان دولتی برای انجام وظیفه قانونی خود مطالبه سكه می‌‌نماید او باید محاكمه و مجازات شود نه اینكه خود سازمان منحل گردد. این یعنی پاك كردن صورت مساله نه معالجه بیماری.

متاسفانه همین اقدامات موجب شده اكنون لایحه بودجه دچار تاخیر و مشكل و لوایح مهم و سرنوشت سازی از قبیل طرح تحول اقتصادی دچار ضعف شدید هستند.

بعداز سه سال و نیم تمرین كسی نمی تواند بر ضعف‌های نظری و عملی دست اندركاران اجرائی سرپوش بگذارد و آنها را توجیه نماید. اظهاراتی از قبیل آنچه از زبان مقامات بلندپایه اجرائی آورده ایم را فقط می‌‌توان به این معنی دانست كه حضرات مایل هستند بیش از این از مردم وقت بگیرند و یك دوره دیگر نیز با همین شعارها مردم را سرگرم كنند.
بجای این اظهارات شعارگونه و غیركارشناسانه مسئولان اجرائی باید درصدد یافتن خطائی كه آنها را دچار این مشكل كرده است برآیند و آنرا تصحیح نمایند.

خطا اینست كه تجربه‌ها نادیده گرفته شده افراد با تجربه منزوی گردیده اند اهرم‌های كارآمدی از قبیل شوراها و سازمان مدیریت و برنامه ریزی منحل شده یا معطل مانده اند و كارها بر اسلوب صحیح انجام نمی شوند. فقط تصحیح این خطاست كه می‌‌تواند مجریان را از این كلاف سردرگم نجات دهد و آنها مجبور نباشند برای توجیه عملكردهای خود به شعارهای غیرقابل قبول و اظهارات غیركارشناسانه متوسل شوند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.087 seconds.